Az irodák takarítása összetett feladat. Gyakran a takarítás nem megfelelő minőségét nevezik meg rossz közérzetük okaként, pedig ezt más tényezők is nagyban befolyásolják.
Az irodai dolgozók nem tudják, hogy miért is van, rossz közérzetük miért érzik kellemetlenül a munkahelyükön magukat. Minden esetben a tisztaság hiányát fogalmazzák meg, pedig ezer oka lehet ennek, hogy rossz a munkahelyi komfortérzet. Most felvetnék, erre egy pár gondolatot, ami tapasztalataimon alapul.
Ezeket a akadályokat kell megszüntetni, hogy a komfortérzet és az igazán tiszta környezet kialakuljon.
Zsúfolt munkakörnyezet
Sokan érzik kellemetlenül magukat ,ha nincs meg az a bizonyos 2 méter vannak akik ez miatt frusztráltnak érzik magukat úgy gondolják nincs biztosítva a személyes szféra.
Felhalmozott iratok a földön nem nem lehet tőlük felmosni nehogy kárt tegyünk. Kiszáradt tönkrement virágok lehangoló látványa. Üres üvegek céges bulik terméke.
A konyhában repedt poharak csorba bögrék. Mosogatáskor csak elvágná az ember kezét. El sem hiszik mennyi lom össze tud gyűlni évek alatt.
Ilyen környezetben nehézkes a takarítás nem lehet bizonyos sarkokhoz hozzáférni. Nem fér el a munkaeszköz porszívó nyele veszélyhelyzet áll fent, hogy lever a takarító valamit,( odébb rakhatom ? Igen-nem? ez itt a kérdés-… )ezért nem halad és feszélyezett, nem tud igazán érvényesülni.
Megoldás?
Ebben a helyzetben föl szoktam ajánlani a segítségemet segítek összeszedni a lomot és a legközelebbi szelektív hulladék udvarba elszállítom.
Nincs megfelelő karbantartás
A tisztasági festés hiánya lehangoló látvány a falak piszkosak durvább esetekben szaguk is van. A csöpögő csap vízkő és rozsda lerakódásokat okozhat, ami piszkosság benyomáshoz létre.
Megoldás?
Jó dolog ha a takarító és titkárnő, iroda vezető között meg van a megfelelő kommunikáció és a takarítónő udvariasan felhívja a meghibásodásokra a figyelmet. A festést meg lehet oldani akár egy hosszú hétvégén is igaz többe kerül mint hétköznap de megéri mert a dolgozók nem esnek ki a munkából.
Rendetlen dolgozók
Otthagyjak, a mosatlant az asztalukon pedig van mosogatógép ahol 1 héten 1-2 alkalommal kérnek takarítást ott bizony furcsa szagok keletkeznek jönnek a bogarak, hangyák. Takarítók rémálma az ilyen helyzet.
Használt papír zsebkendők az íróasztalon igazi fertőzésveszély!!!
Megoldás?
Sajnos felnőtt embereket nem a takarító cég dolga megnevelni, viszont kellő tisztelettel és türelemmel lehet a dolgozókat befolyásolni a rend és az igényesség irányába. Tapasztalatom szerint ahol már egyszer kialakult a tisztaság ott jobban vigyáznak a rendre. Figyeljük meg hogy az utcán is oda dobálja mindenki a szemetet ahol már van. Szép tiszta helyen inkább a táskánkba rakjuk a szemetet ameddig nem találunk egy kukát.
Egymás tiszteletének hiánya
Tiszteljük a takarítónőt meg azzal hogy nem hagyunk gusztustalan dolgokat magunk után ha érzi hogy ügyelünk a rendre megbecsüljük a munkáját, és szépen beszélünk vele olyan dolgokat is meg fog csinálni az irodában ami nem is feladata csak az ő figyelmessége.
0 hozzászólás